گروه سیاسی: روسیه با درخواست آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مخالفت کرد

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، پس از آنکه روز پنجشنبه آمریکا از اعضای این شورا خواست با تشدید فشارهای مالی بر ایران موافقت کنند، نماینده روسیه پاسخ داد که مسکو خودش تصمیم می‌گیرد چگونه در قبال تبادلات مالی با ایران هوشیار باشد.

پس از این تقابل، زلمای خلیل‌زاد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جمع خبرنگاران از این موضع روسیه که به گفته وی متأثر از تنش به‌وجود آمده میان مسکو و واشنگتن بر سر گرجستان است، ابراز تأسف کرد.

مخالفت روسیه با درخواست آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفت که واشنگتن تحریم‌های یکجانبه‌ای را علیه خطوط کشتیرانی ایران اعمال کرد، به این بهانه که کشتیرانی ایران به برنامه هسته‌ای و نظامی ایران کمک می‌کند.

ایران این اقدام آمریکا را بی‌فایده و لطمه‌زننده به اعتبار واشنگتن در منطقه دانسته است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین پس از مخالفت روسیه با تشدید تحریم‌های ایران مدعی شد: با توجه به اینکه برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است، انتظار داریم همانند گذشته روسیه در این مورد با ما همکاری کند.

به گزارش بلومبرگ، کنستانتین دولگوف، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به سخنان دانیل گلیزر، معاون نماینده آمریکا در نشست کمیته شورای امنیت تأکید کرده است: مسکو تبادلات مالی و تجاری خود با ایران را متوقف نخواهد کرد، چراکه در قطعنامه پیشین این شورا علیه ایران بر لزوم هوشیاری در تبادلات تجاری با تهران تأکید شده و روسیه می‌داند که چگونه باید در این مورد هوشیار باشد.

دولگوف همچنین هرگونه ارتباط میان بحران گرجستان و موضع‌گیری در قبال برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد.

کد خبر 63144

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز